Da li je online škola crtanja dobar izbor – je pitanje na koje nema pravog, konačnog i jedinstvenog odgovora. Sve zavisi od senzibiliteta deteta kao i od okolnosti.
Međutim, ako bismo pitali iskusne pedagoge, online škola crtanja za decu je svakako bolje rešenje nego nikakvo. Takođe, iskusni pedagozi koji su ujedno i akademski umetnici dodali bi da se rad profesora u učionici ili u ateljeu koji budno prati svaki detalj svojih učenika, njihov pokret ruke ili energiju koju unose u svoje umetničko delo – je nezamenljiv linkom do online časa ili nasnimljenim video-materijalom.
Istakli bismo na početku, da je svaka škola crtanja bolja od nikakve. Jako je tužno i poražavajuće za pojedinca, ukoliko se desi zanemarenost u pogledu umetnosti. Uglavnom inženjeri tehničkih nauka za sebe tvrde da ne znaju čiča glišu da nacrtaju ili da nemaju ideju šta bi nacrtali, a kao dokaz iznose činjenicu da u školi nemaju nijedan završen crtež.
Ovakvih primera ima puno a to zapravo znači: da roditelji kao ni nastavnik nisu prepoznali niti podstakli stvaralačku energiju u malom inženjeru. Nisu ga motivisali niti pratili njegove afinitete jer dete nije pokazivalo interesovanje za umetnost već za egzaktnu nauku.
Zato, ponavljamo, online škola crtanja za decu pa makar ona bila i preko pametnih uređaja, je rešenje samo da bi se izbegao propust. Ukoliko se dete propusti u ranom uzrastu, izgubili smo celu jednu dimenziju ličnosti koja je značajna za samopouzdanje i za emocionalnu inteligenciju pojedinca.
Zašto je online škola crtanja za decu dobar izbor i kome bi bila namenjena?
Kao što smo već naveli, online škola crtanja je dobar izbor ukoliko ne postoji mogućnost da se pohađa nastava u učionici sa grupom ljudi, pod profesorskim okom izoštrenim za detalje.
U svetu modernih tehnologija gde su video sadržaji uzeli primat, čak su kratki formati dovoljni mladim ljudima da usvoje određena znanja, ne bi bilo realno reći da online učenje crtanja nije moguća opcija.
Online škola sasvim dobro funkcioniše. Profesori pripreme svoje materijale, učenike o svemu obaveštavaju, poštuje se vreme predavanja kao i koncept časa. Dele se materijali, upućuju se učenici na pribor, na tehnike, na sve detelje se ukazuje kao na času koji se dešava u školi.
Međutim, onaj prostor između ostaje prazan.
A taj prostor ispunjen je humorom i energijom stvaranja. Ne može se preneti sa ekrana laptopa ili kompjutera niti pak precizno oko profesora može online videti sve detalje crteža učenika. Prosto čovek drugačije reaguje u online komunikaciji, a drugačije kada je u neposrednoj komunikaciji sa drugim čovekom. Direktan kontakt pruža više mogućnosti i mnogo kreativnosti.
Crtanje online je namenjeno učenicima koji ne mogu aktivno dolaziti u školu zbog treninga ili zbog trenutne bolesti. Takođe, adekvatno je za učenike koji žive u drugom gradu ili državi.
Profesori iz iskustva tvrde da online nastava ima svoje prednosti i jedna od njih je ta da profesor brže može da obavlja više poslova. Profesori su kao i svi ljudi, imaju pregršt obaveza u toku dana da obave npr. da pokupe decu iz vrtića, brinu o svojim starim roditeljima, odu u nabavku. Online nastava štedi vreme kako nastavnicima, tako i roditeljima i deci.
Međutim, više je manjkavosti nego benefita. Ovde ćemo nabrojati manjkavosti, a odmah ispod benefite.
Mane i prednosti online nastave crtanja
Mane koje profesori i studenti iznose:
– Nema direktnog kontakta, gubi se sigurnost i pouzdanost u radu;
– Izostaje rad u grupi ili je otežan;
– Prostor u kome se radi je jednoličan – učenik ne saznaje ništa novo sve dok mu nastanik ne kaže negde da ,,klikne’’. Panoi i slike u učionicama služe da inspirišu, motivišu, nadahnu. Učionica stimuliše učenike na rad. U online nastavi toga nema.
– Izostaje humor ili je smanjen te je rad često suvoparan.
– U kadar ulaze ukućani kako profesorima tako i učenicima što uveliko stvara distrakciju i osećaj nelagode.
– Nastavnik nema pravi uvid u rad učenika, dok učenik ne može non-stop pitati za sugestije jer tako prekida predavanje (to je online dosta teško, iziskuje napor).
Prednosti online nastave koje su profesori i studenti potvrdili:
– Štedi se vreme;
– Nastava može da se odvija bilo gde i sa bilo koje distance;
– Kod nekih studenata postoji osećaj prijatnosti jer se svi nalaze u poznatoj prostoriji (svako je u svojoj kući);
– Pogoduje osobama koje ne žele da se izlažu novim situacijama.
Zaključak
Kada se dvoumite da li dete upisati u online školu crtanja Ili dva puta nedeljno dovoditi dete u našu školu crtanja za decu, dobro razmislite oko čega se dvoumite.
Sam put do škole je – vaše zajedničko vreme.
Mesto gde dete sluša nastavu – je mesto gde upoznajete njegove prijatelje, saznajete pojedinosti o svom detetu za koje ne biste znali da je ostalo u svojoj sobi.
Škola crtanja detetu postaje drugo mesto pored škole gde se oseća sigurno i prihvaćeno, a da to nije njegova porodična kuća.
Aktivno učestvujete u sticanju samopouzdanja vaše najbitnije osobe na svetu. I ono suštinski – kada izaberete nastavu crtanja u školi, vi ste izabrali najbolji način da vaše dete usvoji znanja o crtanju. Profesor je sve vreme ispred deteta, komentariše, navodi dete na dobre zaključke, uči ga pravim vrednostima. Mentor navodi učenike da vide stvari i ljude, da se njima bave. Budi u učenicima zainteresovanost za svet oko njih, neguje senzibilitet učenika. Ukazuje im na umetnička dela koja imaju vrednost i pruža im znanja o tome kako da vrednuju umetnost. Provocira u učenicima kritičare, podstiče ih da budu bolji, da kažu više kroz svoje crteže.
Na kraju teksta naveli bismo jednu zanimljivost:
Naime, inženjera sa početka teksta koji je mislio da ne zna da crta, a zapravo, proporciju i perspektivu usvaja za tili čas, ima siguran pokret rukom i sjajno odmerava jačinu senke, nalazimo neretko u sopstvenoj kući ili čak u svakoj drugoj. Zato proverite crtačke sposobnosti inženjera u svojoj okolini, pružite im podršku, podstaknite ih da ,,pokušaju’’ da nacrtaju neki predmet iz okruženja. Iznenadićete se! Ukoliko epilog ne podrži ovu teoriju, makar ste se lepo družili i zabavili.
Online škola crtanja za decu je odličan izbor ukoliko je to jedina trenutna mogućnost za dete. Bitno je crtati kontinuirano, a najbitnije je imati adekvatnog profesora – mentora, imati sjajno okruženje.
Prijavite dete na probni čas kod nas!